وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در نقاط مختلف جنگل‌های هیرکانی در استان‌های گیلان، گلستان


هادی کیادلیری در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه معمولا در فصل ‍‍پاییز و همزمان با خزان درختان و کاهش رطوبت هوا آتش‌سوزی به‌صورت طبیعی در شمال کشور رخ می‌دهد، اظهار کرد: اکنون شاهد جابه‌جایی زمان وقوع و افزایش شدت و حدت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های شمال کشور نسبت به گذشته هستیم که تا حدی نشان از غیرطبیعی بودن این آتش‌سوزی‌ها دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در این جابه‌جایی زمانی و مکانی می‌تواند تغییرات اقلیمی باشد.

وی ادامه داد: یکی از نشانه‌های تغییرات اقلیمی نوسانات دما در فصل زمستان است که برخی روزها بسیار سرد و برخی روزهای دیگر با افزایش دما مواجه ‌می‌شویم همچنین تغییرات اقلیمی باعث جابه‌جایی فصل‌ها می‌شود و در بلند مدت می‌تواند موجب کاهش رطوبت در محیط‌های طبیعی مانند شمال کشور شود.

کیادلیری افزود: رطوبت موجود در جنگل‌های هیرکانی می‌تواند تا حد زیادی مانع از گسترش آتش‌سوزی‌ها شود اما با کاهش این رطوبت می‌توان ‍‍پیش‌بینی کرد که در آینده وسعت آتش‌سوزی‌ها افزایش ‍‍پیدا خواهد کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور درباره علت تاخیر در اطفای حریق جنگل‌های شمال کشور اظهار کرد: به گفته سازمان جنگل‌ها ۹۰ تا ۹۵ درصد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ناشی از عوامل انسانی است. بر فرض پذیرش صحت این آمار، یکی از دلایل تاخیر در اطفای حریق جنگل‌ها این است به‌لحاظ علمی نمی‌توان مکانی که فردی قرار است در آن آتشی روشن کرد را ‍‍پیش‌بینی و مشخص کرد.

کیادلیری همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از دلایلی که اطفای به‌موقع حریق اتفاق نمی‌افتد نبود مدیریت ریسک در کشور است، تصریح کرد: ما زمانی اقدام به کاری می‌کنیم که با بحران مواجه می شویم یعنی نحوه مدیریت ما در کشور مدیریت حین بحران است که این الگوی مدیریت در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی ‍‍پاسخگو نیست.



موضوعات: خبر عمومی,
[ بازدید : 11782 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 30 دی 1399 ] [ 14:35 ] [ منتشرکننده خبر ]

استاد دانشگاه ایروان: انگار همیشه فارسی زبان بودم


آرمینا سارگیسان از چرایی انتخاب آموزش زبان فارسی و خاطراتش در ایران گفت و ایام دانشجویی در ایران را جزو بهترین روزهای زندگی اش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه «زبان فارسی» من را انتخاب کرده، گفت: من دانش‌آموز شاگرد اول دبیرستان بودم و قصد انتخاب رشته گردشگری در دانشگاه داشتم، اما وقتی رئیس دانشگاه معدلم را دید پیشنهاد کرد یکسال رشته شرق شناسی، که بهترین رشته دانشگاه بود، بخوانم و اگر نپسندیدم، ترم دوم تغییر بدهم اما وقتی حروف الفبای فارسی را یاد گرفتم، علاقه شدیدی به آن پیدا کردم.

                                                   استاد دانشگاه ایروان: انگار همیشه فارسی زبان بودم

این استاد زبان فارسی ارمنستانی درباره اینکه آیا از انتخاب رشته زبان فارسی راضی است، یا خیر، با صراحت گفت: بله، تصور نمی‌کنم غیر از این باشد و چنین حسی دارم که انگار همیشه فارسی زبان بودم و الآن که مرور می‌کنم، فکر می‌کنم در دوران تحصیل در ایران و شهر اصفهان بهترین دوستان را پیدا کردم که هرگز فراموش نمی‌کنم و من اینجا مانند ایران دوستی که بتوانم نام آن‌ها را دوست بگذارم، ندارم. درست است که خیلی درگیرم و نمی‌توانم سراغ دوستان ایرانیم را بگیرم، اما همیشه دعاگوی آنها هستم و برای همه آرزوی موفقیت دارم.

سارگیسیان با اشاره به اینکه دوستان اصفهانیش میزبانان خوبی بودند و در تمام مراسم‌ها و اعیاد او را دعوت می‌کردند، گفت: چهل روز مهمان یک خانواده شهید بودم و بیشتر با آنها رفت و آمد داشتم. من شب یلدا زیر کرسی کنار آنها بودم و تمام آداب و رسوم را از آنها یاد گرفتم و با آنها به مراسم سالگرد شهیدان می‌رفتم و به طور کلی بودن کنار این خانواده حس عجیبی برایم داشت و احساس غریبه بودن با آنها نداشتم.

این استاد دانشگاه والری بریوسوف، که می‌تواند فارسی را با لهجه شیرین اصفهانی صحبت کند، درباره ارتباط با ارمنی‌های منطقه جلفای اصفهان گفت: در دوران دانشجویی بسیار مشغول بودم چون همزمان با تحصیل در دوره دکترا، در دانشگاه تدریس می‌کردم و فرصت زیادی برای ارتباط با ارمنی‌های ایران نداشتم اما با یک خانم ایرانی - ارمنی رفت و آمد داشتم و به جز این، دوستان دیگری در خوابگاه پیدا کردم که خیلی دوستشان دارم. علاوه بر این نیز، یک دوست اصفهانی دارم که وقتی با او صحبت می‌کنم، لهجه او را می‌گیرم و می‌توانم راحت اصفهانی صحبت کنم.



موضوعات: خبر عمومی,
[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 30 دی 1399 ] [ 14:34 ] [ منتشرکننده خبر ]

چند سوء تفاهم در مدیریت ارتباط با مشتری


چند سوء تفاهم در مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که باید بررسی شود در غیر این صورت ممکن است باعث کاهش درآمد و سود سازمان شود.


1. شناسایی مدیریت ارتباط مشتری با یک سیستم نرم افزاری:

علاوه بر اجرای فن آوری ، از افراد و فرایندهای تجاری نیز تشکیل شده است. اجرای موفقیت آمیز مدیریت ارتباط با مشتری بدون هر یک از آنها امکان پذیر نیست. بنابراین مدیریت ارتباط با مشتری مسئله فناوری اطلاعات نیست که صرفاً با نرم افزار برابر شود. داشتن یک تجارت موفق صرفاً "فناوری_محور" و نادیده گرفتن اهمیت افراد و فرایندها، نامناسب است. نرم افزار فقط یک دستگاه توانمند یا تسهیل کننده است. فرآیند تنها زمانی توسط نرم افزار پیاده سازی و فعال می شود که توسط افراد، به درستی طراحی و توسعه یافته باشد. پس فقط می تواند ارزش مشتری و شرکت را تحویل دهد. بنابراین توالی پیاده سازی صحیح باید دنبال شود و باید شامل شایستگی ها و نگرش های مشتری ، استراتژی های تجاری مناسب و سپس اجرای صحیح فناوری اطلاعات باشد.


2. مدیریت ارتباط با مشتری یک سیستم پیچیده است:

منظور از مدیریت ارتباط با مشتری ساده است. جذب مشتری، حفظ آنها و به حداکثر رساندن سودآوری. به دلیل فن آوری در حال توسعه سریع، متخصصان فن آوری اطلاعات برای مقابله با تحولات اخیر، تحت فشار هستند. بنابراین چگونگی اجرای مدیریت ارتباط با مشتری ممکن است دشوار باشد. اما درک مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری دشوار نیست. در زمان حاضر اما هسته اصلی مدیریت ارتباط با مشتری و هدف به همان شکل باقی مانده است تا سودهای تجاری را به حداکثر برسانند. با در نظر داشتن این دیدگاه باید از تکنیک های مناسب برای دستیابی به سودمندی آن استفاده کرد.


alt




موضوعات: خبر اجتماعی,
[ بازدید : 199 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 30 دی 1399 ] [ 14:33 ] [ منتشرکننده خبر ]