طرز تهیه صدف زرد اصل ایرانی



شیلا زرد یک دسر اصیل ایرانی است که بسیار محبوب است. پوست زرد را معمولا سرد یا گرم به عنوان دسر یا عصرانه سرو می کنند. صدف گورخر ماهی معمولا برای افطار در ماه رمضان و همچنین به عنوان نذری در روزهای خاص درست می شود، امیدوارم اگر کوپنی دارید این آموزش برای شما مفید باشد.

پوسته زرد آن به دلیل مقدار زعفران که دارد و برنج سرشار از فیبر است کاملا تازه است، البته شکر زیادی مصرف می شود و نمی توان گفت که پوست زرد ما می تواند مغذی باشد و اگر شکر را بردارید یا کم کنید. . ، غلظت سلول های زرد شما کم می شود و طعم آن کم می شود طعم خوبی ندارد اما اگر نمی توانید شکر بخورید از شیرین کننده های رژیمی استفاده کنید و آن را خیلی کم کنید نه برای نذری یا مهمانی چون حاوی آن است. سلیقه کاملاً متفاوت است و شاید فقط به طمع می خورد و همه آن را دوست ندارند

عناصر

پوست زرد

برنج ایرانی: 1 پیمانه آب: 6 پیمانه شکر: 2 پیمانه نمک: 1/4 قاشق چایخوری کره: 50 گرم گلاب: 1/4 پیمانه زعفران خیس خورده: 1/4 فنجان پودر بادام: 1/4 فنجان پودر هل: 1/4 قاشق چایخوری *اختیاری

برای تزئین

پودر دارچین، خلال بادام و پسته

مراحل آماده سازی

مرحله 1

طرز تهیه کراست ایرانی کامل مواد را آماده کنید. حتما از برنج سفید استفاده کنید و برنج دودی یا مخصوص را انتخاب نکنید، می توانید از برنج قهوه ای هم استفاده کنید.

گام 2

طرز تهیه برنج زرد اصیل ایرانی 1 پیمانه برنج را بشویید و سپس در 6 پیمانه آب خیس کنید، هنگام تهیه ماهی صدفی زرد، حتما برنج را از قبل خیس کنید (زمان خیساندن 1 ساعت تا 3 یا بیشتر). راه خوب دیگر این است که مقداری برنج تهیه کنید و قبل از پختن آن را بشویید. این به برنج کمک می کند تا سریع بپزد و پوسته زرد رنگی به آن بدهد.

مرحله 3

طرز تهیه پوسته زرد ایرانی برنج را در قابلمه بریزید و درب آن را بگذارید و روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج پخته شود و در حین پخت برنج را گهگاهی بپزید. چسبناک نیست، در صورت لزوم کمی آب اضافه کنید. وقتی برنج کاملا پخت و پخت، 2 پیمانه شکر و 1/4 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. اگر شکر را زود اضافه کنید، برنج خیس نمی شود. در مورد نمک هم باید بگم که کمی نمک به زرده شما طعم بهتری میده و کثیف نمیشه. مزگی برنج می گیرد.

کیم 4

طرز تهیه پوسته زردچوبه اصیل ایرانی زعفران را برای آسیاب کردن با آب داغ درست کنید. زعفران پوست زرد بهتر است کامل آسیاب شده و بدون رشته باشد. در ضمن برای اینکه زعفران شما رنگ زیبایی داشته باشد هنگام آسیاب کردن زعفران از شکر استفاده نکنید زیرا شکر و شکر باعث می شود زعفران شما نتواند محصول دهد. خوش رنگه پس زعفران خالص رو ساییده و نوش جان نکنید.

مرحله 5

طرز تهیه شیل زردچوبه اصیل ایرانی زعفران تفت داده شده، 50 گرم کره و 1/4 فنجان گلاب را اضافه کنید و زردچوبه را مرتب هم بزنید. اگر خمیر است مقداری آب اضافه کنید، اگر شل بود باید ادامه دهید. می توانید مقداری پودر هل به آن اضافه کنید تا عطر زردچوبه خود را با هم بزنید تا آب زردچوبه تبخیر شود. همچنین گلاب شما مقدار کمی دارد و ممکن است بوی کمی بدهد، مثلا گلاب کامسار بوی قوی دارد که آن را بسیار تلخ می کند، پس ابتدا مقدار کمی گلاب بریزید.

6 داد

طرز تهیه شله زرد اصیل ایرانی 1/4 فنجان بادام خرد شده را اضافه کنید و پوست زرد را مدتی روی حرارت بگذارید تا بادام ها نرم شوند، همچنین می توانید بادام ها را از قبل خیس کنید تا نرم شوند.

مرحله 7

طرز تهیه صدف زرد اصیل ایرانی اگر احساس کردید صدف زرد شما سفت شده حرارت را خاموش کرده و صدف زرد را در ظرف یا ظرف های سرو بریزید و صبر کنید تا دمای صدف زرد کمی خنک شود سپس دارچین بریزید. . صدف زرد را با شابلون و انبر پاشیده و با بادام و پسته تزیین کنید. هنوز چند چیز ریز مونده یادتون نره اول زرده رو در قابلمه بریزید که داغه چون وقتی سرد شد و سعی کردید بیرونش بدید زرده تون بریده و آب آزاد میکنه. به طوری که شابلون به پوسته زرد نچسبد، پوسته روی آن سفت می شود.

لینک مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/


[ بازدید : 5475 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 31 شهريور 1402 ] [ 10:37 ] [ منتشرکننده خبر ]

???? ???? ???? ?????? ?? ??? ?? ?? ????? ?? ??? ??? ??????


متن آهنگ بی تو آرامش من پاک بهم میریزد حامد همایون


بی تو آرامش من پاک بهم میریزد حرف کوتاه کنم روح و روانم شده ای!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/87272/


[ بازدید : 328 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 15 شهريور 1402 ] [ 8:25 ] [ منتشرکننده خبر ]

??????? ???? ?????? ???? ?????? ????? ? ????? ??



یکی از ساده ترین راه ها برای محافظت از خودرو استفاده از چادر ماشین است. البته استفاده از این لوازم جانبی محافظ نیز شرایط خاص خود را دارد و در صورت استفاده صحیح می تواند آسیب دائمی به خودرو وارد کند.

رها کردن خودرو در کنار جاده و در نور ظهر برای ساعات طولانی می تواند به بدنه آن آسیب برساند. اگر عوامل محیطی مانند خورشید و ذرات معلق در هوا را کنار بگذاریم، خراش هایی که توسط دیگران روی بدنه خودرو کشیده می شود باعث آسیب می شود.

البته اولین و بهترین گزینه برای زمانی که قصد دارید ماشین خود را برای مدت طولانی ترک کنید استفاده از پارکینگ است، اما اگر جای پارک ندارید استفاده از چادر ماشین می تواند ذهن شما را به خود مشغول کند. بسیار راحت. اگرچه این دستگاه که در فروشگاه های لوازم یدکی خودرو موجود است، بیشتر خودرو را از اثرات منفی باران اسیدی به ویژه در شهرهای صنعتی و بزرگ، اشعه ماوراء بنفش خورشید، گرد و غبار، فضولات پرندگان، پنجه های حیوانات به ویژه گربه محافظت می کند. او انجام داد. علاوه بر این چادر خودرو به شما کمک می کند تا از خودروی خود در برابر سارقان خودرو محافظت کنید.

در این مقاله از کیان باطری به معرفی بهترین چادرهای خودرو می پردازیم و اطلاعات کافی در مورد انواع چادر خودرو مانند چادر خودرو پژو، چادر پراید، چادر خودروی لوکس، پارچه چادر خودرو، قفل و زیپ به شما می دهیم. چادر ماشین و... به شما خواننده عزیز.

چادر ماشین چیست؟

چادر یا روکش ماشین در واقع نوعی پارچه ساخته شده از پلاستیک، برزنت، سیم یا ترکیبی از چند ماده مختلف است. با الگوی خاصی در اندازه های مختلف برای مدل های مختلف خودرو طراحی شده است. در واقع هر ماشینی چادر مخصوص به خود را دارد. این چادر از خودروی شما در برابر آفتاب، برف و باران و همچنین در برابر هرگونه آسیب فیزیکی مانند خط و خش محافظت می کند.

بهترین اپلیکیشن چادر ماشین

چادرهای خودرو کاربردهای مختلفی دارند اما مهمترین ویژگی آن محافظت از خودرو در برابر آسیب های فیزیکی احتمالی است. بهترین چادر ماشین باید این نیازها را برآورده کند:

محافظت در برابر آفتاب

بهترین مارک چادر خودرو که به عنوان بهترین چادر خودرو استفاده می شود باید از بدنه خودرو در برابر اشعه خورشید مراقبت کند. اشعه خورشید می تواند باعث کنده شدن رنگ خودرو شود. در واقع قاتل شماره یک رنگ خودرو است. اگر اشعه خورشید به طور مستقیم به داخل خودرو بتابد، می تواند بر روی قطعات پلاستیکی تاثیر منفی بگذارد و گاهی اوقات مشاهده شده است که این قطعات در مدت زمان طولانی منجر به تشکیل گازهای سمی می شوند.

جلوگیری از آسیب دیدن پرندگان

بهترین چادر ماشین باید از فضولات پرنده روی بدنه محافظت کند. به طور کلی فضولات حیوانی اسیدی هستند. اگر این مواد به سرعت از بدن پاک نشوند، باعث تغییر رنگ قسمت می شوند. بهترین رنگ خودرو برای کاهش نفوذ مواد اسیدی به بدن ضروری است.

محافظت در برابر گرد و غبار

رانندگان اغلب خود را با حوله شستشو می دهند. باعث ایجاد کبودی در بدن می شود. انتخاب بهترین پوشش خودرو در این مرحله مهم است زیرا برخی از چادرها گاهی اوقات گرد و غبار روی بدنه ایجاد می کنند.

مزایا و معایب چادر ماشین

اگر بخواهیم به مزایا و معایب چادر خودرو اشاره کنیم به طور کلی چادر خودرو به عنوان تکیه گاهی برای خودروی شما محسوب می شود که می تواند آن را در برابر اجسام خارجی، گرد و غبار، اشعه خورشید و اشیاء محافظت کند. برای محافظت از او

به طور مشابه، خطر ایجاد مزاحمت برای کودکان و افراد بسیار کاهش می یابد. در برخی موارد از خودرو در برابر تگرگ و طوفان شن محافظت می کند. در بسیاری از موارد، بدنه خودرو از خودروی شما در برابر فضولات پرندگان، پنجه پرندگان و حیواناتی مانند سگ و گربه و فضولات پرندگان محافظت می کند.

البته پوشاندن خودروی شما، احتمال دیدن آن توسط سارقان و وسوسه سرقت آن را کاهش می دهد.

انواع اسکله های اتومبیل

چادر یک فصل

فروشگاه خودرو تک فصل فقط در فصل تابستان قابل استفاده است و در سایر فصول سال قابل استفاده نیست. این چادر علاوه بر محافظت از خودروی شما در برابر اشعه های مضر خورشید، اجازه خط و خش به بدنه خودروی شما را نمی دهد.

این مدل کاور خودرو ضد آب بوده و در برابر سرما مقاوم نیست به همین دلیل تنها یک بار می تواند خودروی شما را بپوشاند و با ارزان ترین قیمت در بازار به فروش می رسد.

مدل برای دو فصل.

در واقع چادرهای دوفصل شباهت زیادی به انواع یک فصل دارند که تنها تفاوت و مزیت آنها که جالب هم هست مقاومت بالایی است که در برابر آب و باران از خود نشان می دهند. اما در زمستان نمی توانید از این مدل روکش برای ماشین خود استفاده کنید. چون زود یخ می زنند و از هم می پاشند!

فرمت سه فصل

در تمام فصول بارانی سال می توانید از بیمه سه فصل خودرو استفاده کنید، فقط در تابستان محدودیت دارد. مقاومت بالا در برابر سرما، رطوبت و سرما یکی از اصلی ترین نقاط قوت این نوع چادر خودرو می باشد.

اما در برابر حرارت خورشید مقاومت زیادی ندارد و در فصل گرم تابستان نباید از این مدل چادر استفاده کرد.

چادر ماشین چهار فصل

به جرات می توان گفت که سقف چهار فصل بهترین گزینه برای کسانی است که در تمام طول سال همیشه ماشین خود را در مکانی باز و بدون سقف پارک می کنند. این مدل از چادرها در برابر رطوبت و یخبندان مقاوم بوده و در برابر نور مضر آفتاب مقاوم است.

به طور کلی چادر ماشین به دو لایه ساده و ضد آب تقسیم می شود.چادر ضد آب عمدتا از پلاستیک ساخته شده است بنابراین مواد استفاده شده سوراخ نفوذ ندارند.

همچنین اکثر چادرهای ضد آب فاقد خطوط درز هستند، بنابراین احتمال ورود آب از سوراخ های درز صفر است. در عین حال، باید به خاطر داشت که اکثر چادرهای ضد آب دارای پوشش داخلی پنبه ای هستند که اجازه گردش هوا را می دهد و منجر به عدم برخورد کپک به بدن می شود.

اما رایج ترین نوع چادر که بیشتر در خودروها استفاده می شود، طرح پارچه ای است که با طرح راه راه در بازار قابل خرید است.

این نوع چادرها دارای دو نوع سبک و سنگین هستند و نمونه های سنگین با وجود وزن بیشتر (حدود بیش از 5 کیلوگرم) در مقابل نور مستقیم خورشید دیرتر پوسیده و محو می شوند.

چادرهای پارچه ای چند لایه نیز در بازار وجود دارد که عمر مفید بالاتری دارند اما به دلیل وزن بیشتر جابجایی و پخش شدن روی خودرو کمی دشوارتر است.

چادرهای سنگین البته ضد باد هستند و به سختی از ماشین ها تکان می خورد.

همچنین لازم به یادآوری است که در برخی از انواع چادرها زیپ هایی برای رسیدن به درهای خودرو تعبیه شده است که البته مدل های ضد آب این گزینه را ندارند.

مطالعه بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/سایپا-چادر-خودرو/چادر-کوییک/


[ بازدید : 7792 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 6 شهريور 1402 ] [ 16:01 ] [ منتشرکننده خبر ]

?????? ????? ???? (?????? ?? ???????? ????????? ????)


صنعت خودرو قلمرو نوآوری، شگفتی‌های مهندسی و آرزوهاست. در میان طیف وسیعی از خودروها، تلاش برای کسب عنوان بهترین ماشین دنیا توجه علاقه‌مندان، تولیدکنندگان و منتقدان را به خود جلب می‌کند.

تصور بهترین خودرو توسط عوامل مختلفی مانند عملکرد، طراحی، تکنولوژی و لوکس بودن شکل می‌گیرد. در این مقاله ابتدا، معیارهایی را که تعالی خودرو را تعریف می‌کنند، بررسی می‌نماییم و برخی از مدعیان را که مدعی این عنوان معتبر هستند، می‌شناسیم و در مورد چشم‌انداز در حال تکامل خودرو بحث می‌کنیم.


یک رویکرد چندوجهی

در واقع تعریف بهترین ماشین دنیا کار ساده‌ای نیست. این امر مستلزم در نظر گرفتن عوامل متعددی است که اولویت‌ها و ترجیحات مختلف را برآورده می‌کند. در اینجا چند معیار کلیدی وجود دارد که به مفهوم بهترین خودرو کمک می‌کند:


عملکرد و مهندسی

یک خودروی استثنایی باید دارای عملکرد قابل‌توجهی باشد. شتاب، حداکثر سرعت، هندلینگ و مهندسی دقیق همگی نقشی اساسی دارند. پیشرانه‌های برتر، آیرودینامیک و فناوری‌های پیشرفته به ایجاد یک تجربه رانندگی هیجان‌انگیز کمک می‌کنند.


طراحی و زیبایی‌شناسی

زیبایی‌شناسی اغلب عنصر تعیین‌کننده بهترین خودرو است. طراحی شامل استایل بیرونی، ساخت داخلی، توجه به جزئیات و تعادل بین فرم و عملکرد است. یک ماشین واقعاً استثنایی یک اثر هنری است که در نگاه اول احساسات را شعله‌ور می‌کند.

نوآوری فن آوری

پیشرفت‌های تکنولوژی چشم‌انداز خودرو را متحول کرده است. بهترین خودرو باید ویژگی‌های نوآورانه‌ای را به نمایش بگذارد، خواه سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده، پیشرفته‌ترین سیستم اطلاعاتی – سرگرمی، قابلیت‌های خودکار یا منابع انرژی پایدار مانند سلول‌های سوختی الکتریکی یا هیدروژنی باشد.


تجمل و راحتی

بسیاری از بهترین ماشین‌های دنیا تجمل و راحتی را اولویت کار خود قرار می‌دهند. مواد با کیفیت بالا، توجه دقیق به ارگونومی و مجموعه‌ای از قابلیت‌های دیگر، نظر نهایی خیلی از افراد را تغییر می‌دهد.


میراث

تاریخچه و میراث غنی می‌تواند وضعیت یک خودرو را ارتقا دهد. برندهایی با گذشته تاریخی و سنت برتر اغلب در جستجوی بهترین ماشین دنیا توجه افراد بیشتری را به خود جلب می‌کنند.


مسئولیت زیست‌محیطی

در عصر افزایش آگاهی زیست‌محیطی، بهترین خودرو ممکن است از نظر زیست‌محیطی برتر شناخته شود. بهره‌وری سوخت، کاهش آلاینده‌ها و منابع سوخت جایگزین به اعتبار سبز خودرو کمک می‌کند.


مدعیان بهترین ماشین دنیا

چندین خودرو نام خود را در تاریخ خودرو به‌عنوان مدعی کسب عنوان بهترین ماشین دنیا ثبت کرده‌اند. درحالی‌که ترجیحات علاقه‌مندان متفاوت است، در اینجا چند مدل نمادین وجود دارد که اثری پاک نشدنی از خود بر جای گذاشته‌اند پس برای شناخت این ماشین‌ها تا انتها همراه ما باشید.


رولزرویس فانتوم

در واقع رولزرویس فانتوم مترادف با تجمل، مجلل و مهارت است. فانتوم با طراحی داخلی دست‌ساز، طراحی زیبا و سواری ظریف خود، شهرت خود را به‌عنوان اوج یک خودرو لوکس حفظ کرده است.


فراری لافراری

برای علاقه‌مندان به عملکرد، فراری مظهر سرعت و دقت است. این ابر خودرو هیبریدی دارای یک موتور V12 همراه با موتور الکتریکی است که عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند و درعین‌حال از فناوری هیبریدی برای افزایش کارایی استفاده می‌کند.


ماشین فراری لافراری

فراری لافراری

تسلا مدل اس

این ماشین با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته، برد قابل‌توجه و شتاب چشمگیر خود انقلابی در بازار خودروهای الکتریکی ایجاد کرد. ویژگی‌های نوآورانه و نقش آن در محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی باعث شده است که در بین بهترین‌ها قرار بگیرد.


بوگاتی شیرون

شیرون به‌عنوان نمونه‌ای از برتری مهندسی، قدرت خام و طراحی عالی را به نمایش می‌گذارد. Chiron با موتور چهار توربوشارژ W16 خود، مرزهای سرعت و عملکرد را جابه‌جا می‌کند.


مرسدس‌بنز S کلاس

می‌توان گفت مرسدس‌بنز کلاس S که به‌خاطر راحتی بی‌نظیر و پیشرفت‌های فناوری شهرت دارد، نمادی از تجملات خودرویی است. ویژگی‌های نوآورانه آن، از جمله سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده، استانداردی را برای صنعت تعیین کرده است.


پورشه 911

میراث ماندگار و طراحی نمادین پورشه 911 آن را به محبوب همیشگی تبدیل کرده است. تعادل عملکرد، هندلینگ و قابلیت استفاده، شهرت آن را به‌عنوان نماد خودروهای اسپورت تثبیت کرده است.


آینده بهترین ماشین‌های دنیا

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر ارزش‌های اجتماعی، مفهوم بهترین خودرو در حال تکامل است. آینده خودروهای برتر احتمالاً توسط چندین روند شکل خواهد گرفت که عبارت‌اند از:


برق‌رسانی و پایداری

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی EVs چشم‌انداز خودرو را تغییر می‌دهد. همان‌طور که نگرانی‌های زیست‌محیطی در کانون توجه قرار می‌گیرد، بهترین خودرو ممکن است به طور فزاینده ماشینی باشد که دارای فناوری پایدار است و از پیشرانه‌های باتری الکتریکی گرفته تا سلول‌های سوختی هیدروژنی را دارا می‌شود.


رانندگی خودمختار

فناوری رانندگی خودکار آماده است تا تجربه رانندگی را دوباره تعریف کند. بهترین خودرو ممکن است دارای ویژگی‌های خودکار پیشرفته باشد که ایمنی، راحتی و لذت کلی را افزایش می‌دهد.


اتصال و سرگرمی

در واقع اتصال یکپارچه و سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی پیشرفته در حال تبدیل شدن به یک تجربه عالی برای رانندگی هستند. بهترین خودرو می‌تواند خودرویی باشد که به طور یکپارچه با زندگی دیجیتالی ما ادغام شود و تجربه‌های شخصی‌سازی شده را در جاده ارائه دهد.جوان ایرانی (irjavan.com)


سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی

بهترین خودرو ممکن است نه‌تنها عملکردی استثنایی ارائه دهد، بلکه گزینه‌های سفارشی‌سازی بی‌نظیری را نیز داشته باشد که به مالکان این امکان را می‌دهد تا وسایل نقلیه خود را مطابق با ترجیحات منحصربه‌فرد خود تنظیم کنند.


تحرک به‌عنوان یک سرویس MaaS

ظهور مدل‌های مبتنی بر اشتراک و تحرک مشترک می‌تواند درک مالکیت خودرو را تغییر دهد. بهترین خودرو می‌تواند خودرویی باشد که به طور یکپارچه در یک اکوسیستم حرکتی گسترده‌تر قرار گیرد.


نتیجه نهایی

جست‌وجوی بهترین خودرو در جهان سفری است که از مهندسی و طراحی فراتر می‌رود. این در مورد اشتیاق، نوآوری، و فراتر رفتن از مرزهای ممکن است.


همان‌طور که فناوری، پایداری و ارزش‌های اجتماعی تکامل می‌یابند، مفهوم بهترین خودرو همچنان تغییر خواهد کرد. در نهایت، بهترین ماشین دنیا آن خودرویی است که با خواسته‌های شما طنین‌انداز شود، نیازهای شما را برآورده کند، و روحیه شما را شعله‌ور سازد. شاهکاری که تعالی را بر اساس شرایط شما تعریف می‌کند.

بهترین ماشین دنیا (آشنایی با خفن‌ترین ماشین‌های دنیا)



[ بازدید : 205 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 3 شهريور 1402 ] [ 11:09 ] [ منتشرکننده خبر ]