پاکسازی و دشمن پروستات کوچک کردن آن



آیا میدانید دشمن پروستات کیست پاکسازی پروستات چگونه است؟ آیا از بزرگی پروستات رنج می برید و به دنبال درمان های خانگی و معجون هایی برای درمان پروستات با کوچک کردن پروستات هستید؟ شما به جای مناسب آمده اید. بزرگ شدن خوش خیم پروستات زمانی اتفاق می افتد که سلول های پروستات به طور غیر طبیعی تقسیم و تکثیر می شوند و حجم این اندام را افزایش می دهند. در این مقاله راه های کوچک شدن پروستات را بررسی می کنیم

بزرگ شدن پروستات یا BPE به رشد غیر طبیعی سلول های پروستات یا BPH نیز گفته می شود. بزرگ شدن پروستات با علائم درد و ناراحتی همراه است. مشکلات ادراری و جنسی شایع ترین هستند. این مشکلات کیفیت کلی زندگی فرد را کاهش می دهد. با این حال، BPH با سرطان ارتباطی ندارد و معمولاً تهدیدی جدی برای سلامت فرد ایجاد نمی کند. راه های زیادی برای درمان سرطان پروستات وجود دارد، از جمله درمان های طبیعی و تغییر شیوه زندگی که می تواند به بهبود علائم BPH کمک کند.

اندازه طبیعی پروستات

پروستات غده ای است که از دوران کودکی با مردان مرتبط است، اندازه آن نسبتا کوچک است، وقتی مردان به بلوغ می رسند و رشد می کنند، تستوسترون در بدن آنها افزایش می یابد. اندازه طبیعی پروستات در سنین 20 تا 40 سالگی حدود 30 سی سی است وزن طبیعی پروستات در سنین 20 تا 40 سالگی حدود 20 تا 25 گرم است پس از 40 سالگی، غده پروستات در مردان شروع به رشد می کند. در واقع افزایش سن به طور مستقیم با اندازه پروستات مرتبط است. اندازه طبیعی پروستات در سنین 20 تا 40 سالگی 4x2x3 است.

بهترین راه برای درمان پروستاتیت

جراحی سرطان پروستات به چهار روش انجام می شود:

پروستاتکتومی باز رادیکال

جراحی برای پروستاتکتومی رادیکال بسته

پروستاتکتومی رادیکال لاپاراسکوپی

برداشتن پروستات از طریق پوست (TURP)

پاکسازی پروستات:

وزن سالم را حفظ کنید. چاقی با چندین مشکل سلامت پروستات از جمله سرطان پروستات مرتبط است.

استرس را مدیریت کنید

سیگار نکش

به طور منظم تمرین کن

سبزیجات بیشتری بخورید

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید

موقعیت برای درمان پروستات با فشرده سازی پروستات

در مورد درمان خانگی پروستات چه می دانید؟ در این قسمت می خواهیم در مورد مهم ترین درمان های خانگی برای کاهش پروستات صحبت کنیم.

خردل آفریقایی

عصاره آلو آفریقایی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب، الکل و استرول است. مانند بتا سیتوسترول که حاوی آنتی اکسیدان است و اثرات ضد التهابی بر سیستم ادراری و جنسی دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه 100 تا 200 میلی گرم عصاره آلو آفریقایی یا تقسیم آن به 50 میلی گرم دو بار در روز، پروستات را کوچک می کند.

درخت نخل

شنبلیله یکی از محبوب ترین مکمل هایی است که برای درمان هیپرپلازی پروستات مورد مطالعه و استفاده قرار گرفته است. مطالعات متعدد ارتباط بین لمس و سرطان پروستات را نشان داده است. زیرا از تولید تستوسترون جلوگیری می کند و اندازه دیواره داخلی غده پروستات را کاهش می دهد، اما مطالعات دیگر تایید نکرده اند که آیا استفاده از کف دست در کوچک شدن غده پروستات تاثیر دارد یا خیر. داروهای تقلبی

پیلولا جی شن (csp)

قرص Zi-Shen حاوی ترکیبی از سه گیاه است. از جمله دارچین چینی. فرمول آن از پزشکی در چین باستان و قرن سیزدهم می آید. محققان نشان داده‌اند که موش‌هایی که ترکیبی از فرمول Z-Shen دریافت کرده‌اند، پروستات آنها کوچک شده است. برای اثبات اثربخشی این ماده باید تحقیقات بیشتری روی انسان انجام شود.

نیلتون

برخی افراد از چای چاودار برای کوچک کردن پروستات استفاده می کنند. یکی از مشکلات BPH این است که بیمار قادر به تخلیه کامل مثانه نیست و این باعث می شود که بیمار در طول شب چندین بار ادرار کند. گرده شلاک تحت نام سرنیلتون برای کاهش پروستات به عنوان انواع داروهای ثبت شده استفاده می شود. بر خلاف محبوبیت، سرنیلتون در یک مطالعه علمی بزرگ هیچ تاثیری بر کوچک شدن پروستات نشان نداد. اگرچه در برخی موارد در کاهش تعداد غدد پروستات موثر بوده است. تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی این ماده مورد نیاز است.

در روز، نقاط a-a-ar (اتوبوس ba) وجود دارد.

باباسو یا اربیگنیا نوعی نخل است که منشا آن برزیل است. بسیاری از قبایل بومی در برزیل از ریشه یا ریشه خشک شده این درخت برای بهبود ادرار و باروری استفاده می کنند.

نشان داده شده است که روغن دانه باباسو تولید تستوسترون را مهار می کند و سایر قسمت های دانه حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

گزنه

گزنه مانند آلو آفریقایی و نخل فن دار حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. گاهی اوقات ریشه گزنه با نخل فن ترکیب می شود. تحقیقات بیشتری برای بررسی اثربخشی آن مورد نیاز است.

دانه کدو تنبل

تخم کدو حاوی بتا سیتوسترول است. ترکیبی شبیه به کلسترول و در برخی گیاهان یافت می شود. مطالعات اولیه نشان می دهد که بتا سیتوسترول ممکن است جریان ادرار را بهبود بخشد و ادرار باقیمانده در مثانه را کاهش دهد. برخی مطالعات مصرف روزانه 10 گرم عصاره دانه کدو تنبل را برای کوچک کردن غده پروستات توصیه می کنند.

لیکوپن

لیکوپن رنگدانه ای است که به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. تحقیقات نشان می دهد که این ماده می تواند پروستات را کوچک کند. گوجه فرنگی منبع غنی لیکوپن است که در دسترس اکثر مردم است. اما سایر میوه ها و سبزیجات سطوح پایین تری از آنتی اکسیدان ها دارند.

به طور کلی، هر چه رنگ صورتی یا قرمز میوه یا سبزی تیره تر باشد، لیکوپن بیشتری در آن وجود دارد. منابع دیگر لیکوپن عبارتند از:

✔ پاپایا

✔ انگور صورتی

✔ هندوانه

✔ گواوا

✔ هویج

✔ فلفل قرمز

✔ زردآلو

✔ آزا مورآ

فلز روی

نشان داده شده است که کمبود شدید روی باعث افزایش احتمال ابتلا به BPH می شود. مصرف مکمل های روی یا پیروی از یک رژیم غذایی غنی از روی می تواند به کاهش مشکلات ادراری مرتبط با بزرگ شدن پروستات کمک کند. روی در طیور، غذاهای دریایی و انواع دانه ها و مغزها مانند کنجد و کدو تنبل یافت می شود. برای درمان پروستات می توانید به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.


چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی به نام کاتچین است. مشخص شده است که این دارو باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش سرعت سرطان پروستات می شود. باید به یاد داشته باشیم که چای سبز حاوی کافئین است. کافئین مثانه را تحریک می کند و فرد را مجبور به ادرار می کند و علائم BPH را افزایش می دهد.

نکاتی در سبک زندگی برای مدیریت BPH

نکاتی در سبک زندگی برای کمک به افراد برای مدیریت علائم بزرگی پروستات عبارتند از:

سعی کنید حداقل یک بار قبل از خروج از خانه به دستشویی بروید تا از از دست دادن کنترل ادرار یا سایر اتفاقات اجتماعی ناخوشایند یا شرم آور جلوگیری کنید.

برای اطمینان بیشتر، سعی کنید ظرف چند دقیقه پس از بار قبلی ادرار کنید. تا حد امکان مثانه تخلیه شود.

از نوشیدن مایعات دو ساعت قبل از خواب خودداری کنید تا با مثانه پر به خواب نروید.

سعی کنید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید و بدن خود را پاکسازی کنید.

سعی کنید وزن خود را تا حد امکان حفظ کنید.

به طور منظم تمرین کن؛ هرچه بزرگتر بهتر.

سعی کنید یکباره مایعات زیادی ننوشید.

سعی کنید از استرس دوری کنید تا میل به استفاده از حمام را کاهش دهید.

اجتناب یا محدود کردن مصرف موادی که باعث کم آبی بدن می شوند. مانند داروهای سرماخوردگی و رفع گرفتگی بینی

از شلوار یا شلوار جاذب برای کاهش جریان ادرار و خیس شدن و ناراحتی ناشی از آن استفاده کنید.

از یک پد کاندوم مانند استفاده کنید و آلت تناسلی را بپوشانید تا ادرار را در یک کیسه کوچک متصل به پا جمع کنید.

پس از ادرار کردن، مجرای ادرار را ماساژ دهید. انگشتان خود را به آرامی روی قاعده بیضه فشار دهید تا ادرار باقیمانده از مجرای ادرار خارج شود و از نشت بیشتر جلوگیری شود.

بزرگ شدن پروستات چیست؟

پروستات کوچک شروع می شود. و دو مرحله اصلی توسعه وجود دارد. در دوران نوجوانی دو برابر می شود. پس از 25 سال زندگی دوباره رشد می کند.اما هیپرتروفی غده پروستات باعث ایجاد هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) می شود. بزرگ شدن پروستات می تواند مجرای ادرار را مسدود کرده و جریان ادرار از مجرای ادرار را محدود کند. بزرگ شدن پروستات باعث مشکلات زیر می شود:

ادرار زیاد

مشکل در ادرار کردن

نشت ادرار

عفونت مجاری ادراری.

دلایل بزرگ شدن پروستات چیست؟

در بسیاری از موارد، علت BPH ناشناخته است. به این معنا که علت مشخصی ندارد. پزشکان و محققان همیشه در تلاشند تا دریابند که چرا و چگونه برخی از سلول‌های پروستات شروع به تقسیم غیرطبیعی می‌کنند. اما اکثر موارد BPH بالای 40 سال سن دارند. اکثر آنها 50 سال یا بیشتر هستند. بنابراین، بیشتر مطالعات نشان می دهد که BPH با تغییرات هورمونی، به ویژه تغییراتی که به طور طبیعی با افزایش سن رخ می دهد، مرتبط است.

با افزایش سن، سطح هورمون های مردان تغییر می کند. به طور خاص، سطوح تستوسترون، استروژن و محصول جانبی تستوسترون به نام دی هیدروتستوسترون (DHT). برخی از مطالعات نشان می دهد که تغییر در تعادل این هورمون ها عامل رشد و تقسیم غیرطبیعی سلول های پروستات است و در تشخیص سرطان پروستات تاثیر دارد.


[ بازدید : 309 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 20 اسفند 1402 ] [ 9:45 ] [ منتشرکننده خبر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر