آیا VPS به عنوان سرور بازی انتخاب مناسبی می باشد؟


بازی های ویدئویی روز به روز افراد بیشتری را در سراسر جهان به هم متصل می‌کنند. با افزایش محبوبیت بازی‌های کامپیوتری گیمرهای زیادی به دنبال راه اندازی سرورهای بازی مخصوص به خود هستند. تنها مشکلی که وجود دارد هزینه اینکار است زیرا تدارک فناوری مورد نیاز و بهره برداری و نگهداری از آن کاری پر هزینه است و همچنین به داشتن مهارت‌های خاصی نیاز دارد. در این میان می‌توان از شرکت‌های میزبانی برای تامین سروز مورد نیاز استفاده کرد وVPS Hosting گزینهای مناسب برای میزبانی سرور بازی گیمرها است. مزایای بزرگی مانند دسترسی کامل به ریشه ، انتخاب بین ویندوز و لینوکس، امنیت خوب، راه اندازی سریع و پشتیبانی شرایط خوبی را برای گیمرها فراهم می‌کند.

https://asre-eghtesad.com/all-about-vps/

الزامات یک سرور بازی چیست؟

VPS برای سرور بازی باید دارای موارد زیر باشد:

ذخیره سازی عظیم: یک سرور بازی باید بتواند حجم وسیعی از داده ها را در مدت زمان کوتاهی پردازش و ذخیره سازی کند.

پردازنده سریع و حافظه کافی: مقدار پینگ در سرور بازی باید مقدار بسیار پایینی باشد ، یعنی داده ها را به سرعت پردازش کرده و در عرض نانو ثانیه به درخواست پخش کننده واکنش نشان دهد.

قدرت محاسباتی بالا: این امر به ویژه در صورتی مهم و ضروری است که چندین بازیکن به طور همزمان به سرور دسترسی داشته باشند. سرور باید توانایی داشته باشد که به تعداد زیاد درخواست‌ها به صورت یکپارچه رسیدگی کند.

اتصال به اینترنت قوی و پایدار: هر گونه اختلالی در اتصال حتی برای چند ثانیه، می‌تواند منجر به از دست دادن داده‌های مهم (امتیاز بازیکن ، پیشرفت بازی و غیره) شود.

انتخاب بین سرورهای مجازی یا سرورهای اختصاصی برای گیمرها در درجه اول به منابع و مهارت در مدیریت سرور بستگی دارد. هنگامی که سرور انتخاب شد، گیمر باید بین لینوکس و ویندوز یک مورد را انتخاب کند. برای هردو مزایا و معایبی وجود دارد. برای مثال در حالی که ویندوز به سرعت راه اندازی می‌شود ، لینوکس پیش فرض پیکربندی کمتری دارد.

لینوکس یک سیستم رایگان و منبع باز است که هم بر روی به روزرسانی ها و هم نسخه های جدیدتر کار می‌کند. در لینوکس، توانایی برای انتخاب سیستم عامل ها بیشتر است و شما می‌توانید بین اوبونتو ، دبیان و CentOS در هر نقطه و به صورت رایگان انتخاب خود را انجام دهید. علاوه بر این، میزبانی وب این امکان را دارد که خدمات لینوکس را با قیمت پایین‌تری ارائه دهد زیرا هزینه‌ای برای مجوزها نمی‌پردازد. Ubuntu و Debian توزیع‌های مناسبی برای مبتدیان و CentOS انتخاب کاربران با تجربه است. این گزینه گزینه‌ای پایدار و انعطاف پذیر است.

در حالی که ویندوز یک نرم افزار بسته و اختصاصی است. کد ویندوز آزادانه قابل دسترسی و قابل تغییر نیست و باید مجوز مربوطه خریداری شود. البته اگر سرور ویندوز خریداری کنید، مجوز سیستم عامل ویندوز را دریافت می‌کنید و همچنین از تیم توسعه دهندگان سیستم عامل، پشتیبانی بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد.

چگونه می‌توان سرور VPS خود را برای بازی ایمن نگه داشت؟

پس از انتخاب سیستم عامل مورد مهم بعدی امنیت است. سرورهای VPS اقدامات امنیتی مخصوص به خود را ارائه می‌دهند ، اما می‌توان اقدامات احتیاطی را نیز انجام داد. به هر حال ، محافظت از سرور اصلی و حساب ایمیل بسیار مهم است.گذرواژه های امن ، به روز نگه داشتن سیستم ، پیکربندی فایروال و ایجاد پشتیبان گیری تنها راه‌های کوچکی برای محافظت از سرور بازی در برابر حمله هکرها هستند.

سرور VPS باید مجهز به اقداماتی مانند سرورهای مانیتورینگ باشد تا سرور را به صورت شبانه روزی بررسی کند و پیشاپیش کاربر را از هرگونه سوء عملکرد یا تهدید باخبر کند. با Recovery Manager می‌توان در مواقع ضروری به سرور بازی دسترسی پیدا کرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که نصب هر سرویس اضافی ، امنیت سرور را کاهش می‌دهد زیرا سرور برای هکرها به یک هدف بالقوه تبدیل می‌شود. پس باید سرویس های غیر ضروری حذف و یا غیرفعال شوند.

به طور کلی سرورهای VPS گزینهای عالی برای یک سرور بازی هستند چون انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و ماهیتی مستقل دارند. تا زمانی که از سرور برای هیچ سرویس دیگری استفاده نشود، سرور VPS می‌تواند چندین بازیکن و ماهیت مدولار بازی‌ها را در خود جای دهد. با انتخاب سرورهای VPS مبتنی بر SSD (Solid State Drive) میتوان زمان بوت و دسترسی سریعتری را تجربه کرد و همچنین سرعت خواندن/نوشتن بیشتر و پاسخ‌ها فوری‌تر و ذخیره داده ها سریعتر اتفاق می‌افتند.


[ بازدید : 1668 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 3 آذر 1400 ] [ 11:58 ] [ منتشرکننده خبر ]